Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Saturday, May 27, 2017

05-27-2017 听说了方姓后人的感慨

If you heard somebody complaining about being my some cousin, why they need to make their own money? Please refer them this page. This page is all about what I got is each generation grandfather put side specially for me, not any generation grandfather's own daughter' or sons' any shares. No ground for me to consider compensate my own grandfathers' own decision, and I will never. I feel very comfortable about my inheritances.

听说有人一直很奇怪,广播剧明明说如果谁和这个中国女的有问题才需要打这个1800电话,怎么我说是我的律师?
我的回应:这就是在说你如果认为需要和我打官司,这是我的代表律师电话。都知道在国外的如果发生交通事故,就只需要把对方的汽车保险资料交给你自己的保险公司。打官司也是一样,你只需要把对方律师联络资料交给你自己的律师即可。
因为电话是我的律师设定,所以我让我的父亲打这个电话和我联系,我的母亲(真心希望她还在)也打这个电话和我联系。我弟弟有需要我的律师帮忙的地方也打这个电话。
----2017年5月27日。

听到说法和我同父同母却是需要我律师帮助的处境。
我的回应:我继承的财产不是我的父母所给。从我出国以后,我的父母自己有的都是给他的多,我也从未抱怨。我的爷爷去逝时,我父亲的弟妹们都拿到我爷爷钱财安排,而我的父亲只拿到一封信也是从未抱怨(他很气所以把信没拆就给扔了但从没向他弟妹们抱怨)。
----2017年5月27日。

我本人是因为有家族继承胎记又是女孩才拿到我爷爷们另外特别留给“迟早会生出来的女继承人”的财产。我能感受一些方姓后人对我继承财富而产生的一份有血缘却是如此差别的感慨。但我也强调完全是爷爷们自己的意愿。每一代爷爷去世时都对他们自己的每一个子女做了符合他们自己意愿的财产安排。我拿到的是他们另外给的也是符合他们自己意愿。我完全不需要也绝对不会做任何有补偿性质的财物考量。我拿到的都是爷爷们另外给的,我没有拿他们子女应得的那份,我财务上或心理上都没有亏欠任何方姓后人。
----2017年5月27日。