Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Friday, May 5, 2017

05-05-2017 (2) Chinese Business Style 上下家生意

Heard this Chinese woman who was announced this morning on the radio that insisted on to have a child with David Petraeus is in Boston area. Heard she only met David Petraeus once in a luncheon place. Heard she was in the meeting of July 1st of 2004.

She probably already has this understanding that she was presented in that meeting and she heard this person dating a Chinese female, which should totally means she owns David Petraeus romance since that 2004 meeting already.

It is all about "presented" or " heard of" deserve the acknowledgement of ownership. My complains about radio program that my achievements are announced all fakes, my talents are announced nonsense, my inheritances are announced deserve to be owned by this or that person, all these only because they were presented in that 2004 meeting and it should be nothing wrong for them to claim the ownership as long as they can block me out of all these by announcing on the radio worldwide "never mine." Entire time I was screaming they just grab the radio microphone and no matter how hard I try I just can't get that damn microphone. I did not hesitate at all to call law enforcement's help. Now if you read this related article I posted two weeks ago:

http://chroniclenote.blogspot.com/2017/04/04232017-4.html

http://chroniclenote.blogspot.com/2017/05/05-02-2017-chinese-special-business.html
http://chroniclenote.blogspot.com/2017/05/05-02-2017-2.html
http://chroniclenote.blogspot.com/2017/05/05-02-2017-3.html

----May 5th, 2017

不敢相信我出国二十多年后的今天,才知道发生在我身上的事是中国政府在拿我所拥有的一切做他们的上下家生意。我自己的恋爱经历,我自己的成就,我自己的家世,我自己的财产甚至我自己受到的教育在他们的宣传里都已不再是我自己的,而已是他们所拥有的的。这一切就只因为他们2004年收到邀请参加我继承财产相关的三次会议。听听广播剧及中国政府在中国国内的宣传:我方敏是彻头彻尾的假冒伪造,没人要的讨饭化子,海外敌对中国政府势力及美国重罪犯人,所号称的毕业院校上海医科大学根本已不存在。
你再听听广播剧他们的胜利宣言,所号称他们的骄傲,他们的成就及他们都拥有些什么。

我很庆幸我选择了报警处理保护自己的法律权益,我很庆幸我上海医科大学药理专业所学三年医学系课程让我知道寻求心理医生的帮助面对这一切。


有人说我看心理医生是在2015年年头
我的回应:这是过去10年的事情,广播剧是"胜利宣言"。我去年在波士顿96.9FM讲过中国外交官在我继承的财产所投资的公司是以拍着桌子讲话的气势要公司工作人员(都是老外非华人)必须执行中国总理李克强的指示。他们强调这公司的真正主人是中国总理李克强。他们也一直强调中国总理李克强和我方敏是一点关系都没有。我在波士顿96.9FM讲的就是他们不是假冒外交官,是正式的中国政府外交官。他们是气的拍桌子,公司工作人员是气得投诉无门,不知道是不是该打911报警电话。从来不是什么演出。美国及其他国家公司工作人员就没人闹明白是怎么回事。

再看看我今天以前发表的以下及其他博客文章。



---2017年5月5日