Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Wednesday, June 20, 2018

06-20-2018 Why radio program has been so destructive? (为什么这个广播剧就是要砸,要毁坏?)

06-20-2018 Why radio program has been so destructive? (为什么这个广播剧就是要砸,要毁坏?)


Heard this morning's U.S. military's announcement.
My response: I heard it is requested and it is official.

----June 20th, 2018

Heard this morning's talk about why this radio program is so destructive.
My response: I don't know what really happened but I have understood the destructiveness regarding who I am has been intentional and led by the central government of the People's Republic of China.

The Chinese community abroad, especially the Chinese mainland, join this destructive effort to self-promote own local advantages is my assumption.

I have already denounced myself from the Chinese community abroad.
I have announced I already I have no association with the People's Republic of China.

----June 20th, 2018


听说了今天早上美国军方的宣布。
我的回应:我听说这是应当事人要求宣布的,是正式宣布。

----2018年6月20日。


听说了今天早上提到广播剧为何就是要砸了要毁了我的一切。
我的回应:我不清楚事实真相是什么,对于通过广播剧及其推广活动,对我个人所进行的打砸毁灭等一切努力,我一直都理解为这一切都是故意有意所为,都是在中华人民共和国北京中央政府的领导下进行。

海外华裔社区,特别是海外大陆移民社区广泛参与这些针对我个人的打砸毁灭活动,我推测是为了拔高他们自己在海外当地的地位。

我已经宣布我不属于海外华裔社区。
我已经宣布我和中华人民共和国没有任何关系。

----2018年6月20日。


从2015年中国北京政府的态度公开化开始,就一点都不奇怪当初我爷爷决定留在中华人民共和国是否有可能让我爷爷,我父亲和我成为了中国北京政府的监视对象,很明显我们家从来不受中国北京政府欢迎。如果这是事实,我也不需要躲躲闪闪的而是直接公开指出这一点事实。如果任何人认为有需要向北京政府告知方敏对此事实的态度,我方敏不会阻拦。

我方敏是唐太宗李世民的血脉传承的继承人是真实,我方敏是1996年离开中国的,我现在已经是美国公民了。我方敏是否有政治立场已经和中华人民共和国及海外华裔社区没有任何关系, 请不要以任何借口认为我方敏没有中华人民共和国或者海外华裔社区就难以生存以避免不必要的误会。我方敏会捍卫我方敏自己作为美国公民的合法权利和利益,我方敏也绝不会就此犹豫妥协。如果任何人认为有需要向北京政府或海外华裔社区广为告知我方敏对此事实的态度,我方敏不会阻拦。



----published in April, 2018 (标题"没有了你们永远都不意味着失去")

我方敏从未反对中国共产党,我方敏从未反对中华人民共和国的法制建设

----2018年6月20日。