Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Monday, June 11, 2018

06-11-2018 This morning's featured stories of Nanjing, China (南京的人和事)

06-11-2018 This morning's featured stories of Nanjing, China (南京的人和事)


I am happy to hear my father's news and I can't wait to see my father in person.

----June 11th, 2018

Some said why not give out random money to those who are demanding as "donations".
My response: Well, when the helpful-amount is limited, never unlimited of course, why I have to give a penny to those who shits me all over, wish me evil and being abusive to my beloved? Why I have to thrift a penny from what I can help to those who have been so nice to me and taking care of my beloved? I refuse to consider any donation to those who threaten me, harm me and being evil to me or my beloved.

Line-up marriage or marriage freedom,  both are none of my business nor my concern, by LAWS.

I reject any financial demanding related to this line-up marriage or marriage freedom story.

----June 11th, 2018


我很开心听到了我父亲的消息,期盼着和他重逢。

----2018年6月11日。


有人说你有钱为什么就不能扔几个子给那些想要钱的。
我的回应:这么说吧,能帮人的钱总是有限的,从来都不是无限量的,那我为什么要给那些痛骂我诅咒我就怕我不死或者就要虐待我所爱一切的那些人一分一厘我的钱?我什么要从那些对我好又照顾着我所爱一切的那些人那里节省一分一厘我那能帮人的钱?我拒绝考虑捐款给那些威胁我,伤害我以及对我很不好之类的人。

串婚也好,婚姻自由也好,今天早上提到的几千公里之外的南京婚姻事,按照法律来说,统统都不关我的事,我不在乎也不应该在乎。

我拒绝基于这个串婚或者婚姻自由的故事所对我提出的任何财务要求。

----2018年6月11日。


05-23-2018 请出示够资格向我索要钱财的法律条款及事实依据

没有任何关联是我方敏没有亏欠你任何人情债金钱债的最好证据,所以我对你既没有任何法律上的责任义务,也没有任何道义情感上的亏欠,我方敏不乐意给你一分一厘我自己的钱。

也就是说作为美国公民,我方敏的钱是按照美国法律界定为我方敏自己合法拥有的钱财,只要我方敏没有美国法律所界定的法律责任义务必须给你钱,我方敏就是不乐意给你一分一厘。我方敏来自中国,2015年6月前曾是中华人民共和国的公民,只要我方敏没有中国法律所界定的法律责任义务必须给你钱,我方敏也还是不乐意给你一分一厘。

对于坚持以编造故事或者将他人故事予以剪辑的手段对我方敏栽赃造谣诽谤以混淆大众视听进行讹诈钱财骚扰恐吓敲诈勒索的人员及行为,我方敏誓言按照中国法律美国法律捍卫我方敏的一切合法权益。

任何够资格在大众广播频道上扯着嗓门向我要钱的人:
1:请出示我方敏必须承担法律责任义务必须抚养你及你家人的事实依据及法律条款依据(中国法律和美国法律)。
2:请出示我方敏必须承担法律责任义务必须瞻养你及你家人的事实依据及法律条款依据(中国法律和美国法律)。
3:请出示我方敏必须承担法律责任义务必须偿还对你及你的家人所欠债务的事实依据及法律条款依据(中国法律和美国法律)。
4: 请出示我方敏必须按照中国法律和美国法律必须归还本应由你及你的家人予以继承的财产的事实依据及法律条款依据(中国法律和美国法律)。

5:请注意,按照中国法律和美国法律对财产继承的定义,继承从被继承人死亡时开始而不是因为财产赠予人和财产受益人之间的性交关系是否还存在。方敏所继承的是信托,我去世的爷爷生前是委托人,立有遗嘱,我是唯一受益人,继承及受益方式由遗嘱信托文件规定。
6:我是从2004年6月30日开始自称继承了钱财,也就是我是收到了于2004年6月30日之前死亡的人留下的死人钱。继承从来都是收到了死人留下来的钱,继承从来不是什么活人的裤裆钱睾丸钱。
6: 请回答为何不上民事诉讼法庭解决所有这些民事法庭上就可以依据法律解决的金钱纠纷?我方敏的态度是一定会追究这种坚决不上民事法庭却通过恶意制造负面社会舆论对我方敏实施敲诈勒索的行为的刑事责任。


----2018年5月23日。