Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Friday, January 26, 2018

01-26-2018 My Mother may still alive(我母亲应该还活着)

老爸爸方文海,你其实是被我给信托了, 我所信托的财产很安全,你也很安全,请尽快和我联系,或者联系南京紫台025-8333-2227,或者和美国上海领事馆联系要求美国公民的紧急联络服务(021-8011-2400, 属美国公民服务),我已经和他们都联系过了,美国上海领事馆也已经打电话和我取得联系,他们有我的有效联系方式。(联络信息在01-19-2018的文章里)。你如果智能手机以及可以使用无线上网的电脑(一体机电脑,手提电脑,平板电脑等),可以使用手机上的《移动热点》功能通过电脑的《无线上网》功能上网。

妈妈王博贤,我相信你很好,我会想办法如何可以和你取得联系。爸爸目前和我也失联。你要是能看到这个博客,就去图书馆办个图书馆卡用somebodyinma@gmail.com 和我联系。用手机上的《Email(电邮)》功能就可以。我已经种了韭菜,荠菜,马兰头,菊花脑,豌豆苗,蚕豆,萝卜,蒜苗,香菜,香椿,还养了一个爱吃肉肉的猫阿妹等你团聚。我现在在读工商管理硕士(MBA).


01-26-2018 My Mother may still alive(我母亲应该还活着)


Heard this morning's talk about my mother may still alive(中文附后).
My response: I am thrilled to hear. I heard there are some curiosities about how my mother has possibly managed in these years if she is still in China. I know there are tons of Chinese citizens move around who call themselves "北漂,南漂“ which means undocumented immigrants who have no local city registry records. And if my mother has been provided for with housing and living expenses, she probably can stay in any big city without a National ID. And my mother has been "missing" since February of 2007 which was before 2012 when this administration of Chinese government's term started. I hope I can hear she is safe soon enough.

I am confident about her health because she has been enjoying the same level of healthcare as I have been enjoying from my inherited wealth that I call my grandfather's blessing. She has been a great daughter-in-law to all my grandfathers. She has already received four of my grandfathers' blessing that I have provided for her, and this providing will be from every one of my grandfathers and my grandmother who has blessed me financially. I am sorry I can't provide her any talents that my grandfathers and my grandmothers have blessed me, but I will provide her my own making from those talents I inherited.

My father is better because he knows my inheriting stories are real. My father had been my mother's provider since 1988 to February of 2007. And I am the provider for both of them since October of 2013. I hope I can get in touch with my father soon enough.

----January 26th, 20


听说今天早上提到了我的母亲可能还活着。
我的回应:我听了真是很感慨。我听说了有很多人质疑我母亲要是活着而且人也还在中国的话,她这些年怎么活下来的?我知道现在中国有很多”北漂南漂族”,也就是美国这边称为“无证件移民”的这种没有当地户籍及身份资料的一群人,我母亲要是有房子及生活费用供给,她甚至可能没有身份证也能活得挺好。而且我母亲是在2007年2月就已经“失踪”了,这是在2012年才组成的这届中国政府执政之前。我希望我可以尽快得知她是否安全的消息。

我对她的身体健康很有信心,我母亲的健康照顾供给和我是同一等级,都是由我所继承的财产也就是“我爷爷们给我的祝福”所提供的。我母亲真是我所有爷爷们的好媳妇。我母亲目前已经收到了由我所提供的我的四个爷爷们的祝福,她今后会收到由我所继承的爷爷奶奶们的信托所提供的我每一个爷爷及一个奶奶的祝福。我很抱歉我不能提供给我的母亲我所继承的爷爷奶奶们的才华, 但我今后可以提供给她我用这些才华自己挣到的钱。

我父亲的情况会好些,我父亲很清楚我继承信托的故事是真实。从1988年到2007年2月,我母亲的生活所需所想的一切都是由我的父亲独自全额承担的。从2013年10月开始,我父母两人的生活是由我承担的。我希望我可以尽快和我的父亲取得联系。

----2018年1月26日。