Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Tuesday, January 2, 2018

01-02-2017 About my investment in China and 我当然会说这些话啊。

01-02-2017 About my investment in China and 我当然会说这些话啊。(中文附后)


Heard this morning's talk about my possible investment in China should be destroyed even if run by local Chinese.
My response: With this morning's broadcasting, and regarding rumored People's Republic of China's government would block my inheritance Funds to invest in China, I publish here what I had published on my school MBA506 discussion board two or three months ago: If my investment in China means business only needs to get very busy with tons of nesses but definitely not the profits, and my capital account in the investment means deserved to reduce against my wish, blocking my inheritance Funds to invest in China can only be understood by me as Financial Security provided. I am adding here with: it may be an extreme measure in orange colored (maybe even red colored) alarming circumstances caused by a possibly severely corrupted government. I also said in this web blog some days ago that it sounds like a criminal gang insists on calling themselves a government but specialized in performing illegal whore business, bilking and threatening for money in excuse of severe jealousy caused by self-illusion-ed fake romances, etc.

----January 2nd, 2018

我当然会说这些话啊。
我的回应:我是有说过:“我就等着中华人民共和国的子弹射进他们的脑门里。”

整个方敏事件,就是因为中华人民共和国的一些人不学无术,不懂什么是智慧产权,似乎也完全不懂任何公司账目上的任何钱财从来不是一个两个高级经理可以随便以智慧产权收入为理由任意送人的(美国没有小金库,财会审计也很严格),却坚持自己就是乐意,就是够资格指手划解说三道四,外加就是想通过“协助将方敏所继承的合法财产非法换个主人”要点钱而已,闹得天翻地覆。

就美国公民阿尔伯特·高尔公然利用广播剧破坏方敏名誉以掠夺方敏智慧产权收入,方敏已寻求美国警方协助要求将方敏我自己挣的智慧产权收入的每一分钱都按照法律归方敏我自己拥有, 中国政府方面可向美国联邦调查局核查是否已立案处理。

其实就我方敏是否有挣到这么多的智慧产权收入就只需核查“贡献是否确实是方敏所做,方敏所做贡献奖励是否恰当”就可以,完全就只是美国的智慧产权相关法律管辖范围,却是由中国政府出面就此对方敏进行漫天泼屎喷粪的羞辱谩骂造谣诽谤的破坏名誉行为。

中国政府还以我在中华人民共和国长大从未拥有财产为名坚称我是假冒伪造,完全罔顾中华人民共和国自1949年以来所实施的不允许合法私有财产及一切财富归全民所有制的事实,也完全不予考虑我方敏所强调的我所继承信托是在1949年中国大陆解放之前就已信托国外的事实,甚至不允许已成为美国公民的我方敏拥有任何合法子女甚至任何婚姻家庭子女已达到让我方敏”断子绝孙无以为继”来协助掠夺我方敏所继承财产的目的,造成方敏事件如此地步。我方敏那有可能不说这些话呢?

至于今天早上提到的我同父同母弟弟的婚姻家庭,在我和我弟弟的婚姻家庭有法律范畴内的矛盾纠纷时,我方敏永远选择在乎生我养我的父亲方文海母亲王博贤更多一些,我方敏永远选择在乎我自己的亲生子女更多一些,我方敏永远选择捍卫我方敏自己及我方敏自己亲生子女的合法权益。我弟弟的婚姻子女是我弟弟的责任和义务,永远都不是我的责任和义务。我方敏永远都认为拥有亲情是在拥有自己的合法权益的基础之上的。

听说中国的一群老妇女对英国威廉王子可能和我育有子女传闻闹吃醋造成方敏事件整个就是一起由中华人民共和国政府组织主导的中华人民共和国的女性公民们的国际卖淫活动。

我所知道的是:方敏我2004年所继承的信托及信托所投资的基金中包括英国的东印度公司投资基金和英国的另几家基金,其中的东印度公司投资基金和另一家基金近一两百年以来都一直是由英国王储代为表达英国王室想要拥有的基金,基金工作人员也一直是被数代英国王储们粗暴对待着以表达不能合法拥有的不满。所以当我2004年继承并合法拥有这两家英国基金时,才会有很多人愿意相信英国王储威廉王子可能和我婚娶通过由我所出的下一代英国王储可以让英国王室合法拥有这两个英国人为之深为骄傲的基金而引发我和英国威廉王子可能育有子女传言。

英国王室及英国政府已就此类传言作出澄清,我方敏就是不明白这关中国政府什么事?还需要由中国政府出面羞辱谩骂方敏以表达华人就是不配和英国王室有婚姻子女关系,这哪里还是一届代表着13亿中国公民的华人政府啊?

----2017年1月2日