Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Sunday, June 11, 2017

06-11-2017 (2)究竟谁在煽动国人对我继承财产的愤怒

华人特别是中国大陆人士对我方敏继承财产愤怒不已,究竟为什么?谁在煽动?
我方敏是在海外继承,在海外生活, 中国大陆的国人是看不着也摸不到,那来的那份愤怒?方家亲眷就和我所继承的基金公司员工一样,不管是谁在吵,都是没他们什么事,没他们该有钱的资格,就是没他们任何事。河南李姓人士也就是有一封信(公元1950年的)成为中国政府制定的唐王李世民(公元700)继承人,即使是按照中华人民共和国自己制定的法律也是没有任何法律效因。(见下附英文翻译)。
大陆那些国人哪来的那份资格直着嗓门的嘶吼:"你凭什么有钱?" 花不到我的钱还气得不行,那架势摆明了就是:法律不准他们花我的钱就是不行。谁在煽动?谁在撑腰? 谁在表达“只要有中华人民共和国政府在,我方敏就必须给他们拿份他们想要的钱?” 海外华人除了参与脑控癌治疗的那些,也都是只听说没见过。华人参与治疗人员也是,只要是大陆的,有些就是同样愤怒。我和他们一点关系都没有,就是够资格花我的钱,就是够资格愤怒。他们还想办法在治疗收费上耍花招,好在医院及所在系统很正规完全不用我担心。----2011年6月11日。

有种说法“有性交媾就该付钱”
我的回应:我是女性,没有性器官交媾任何女性;我也没有叫过任何男性提供性交媾服务。我永远不会为自己没可能消费的女人花性交媾费,也不会为个又老又丑,晃腆着个老肚,皱褶着一身的老皮及很难立正只会稍息的老老裤裆花性交媾费。没这个性趣更不需要这种性交媾服务。
----2017年6月11日。

有种说法中华人民共和国就是这么建国的,这就是共产主义。
我的回应:我在中国受到中华人民共和国政府的共产主义教育都是强调"中国的共产主义从来不是共产共妻"。就我所知中华人民共和国是在1980年代就已经面对中华人民共和国建国时期的一段历史。我现在是美国公民。
----2017年6月11日。

The reason I should take it easy (translation from yesterday's blog article)
According my screams, that fund is my grandfather’s money I inherited by laws; According to O'Connor families' confusion, that fund should be owned by their grandfather's letter; According to some Chinese frustrations, that fund's ownership should already have changed by a "hello" phone call they made. According to all staffs and those over 400 colleagues Attorney O'Connor had worked with almost 200 years ago, they are(were) just money makers, letter readers, phone pickup-ers and harsh education deserved recipients, at most some bonus or tips and the rest just nothing to do with them(Just like my same last name cousins). (published on June 3, 2017)

这段英文讲的就是:按照我的说法:我是作为血缘继承人按照我爷爷遗嘱继承我爷爷的钱设立的基金而合法拥有基金财产;按照O'Connor家的困扰: 他们是因为他们爷爷写的一封信而认定基金财产应该归他们所有;按照一些华人的愤怒纠结(广播剧已反映):他们明明有给基金公司的电话号码打过Hello问候电话,怎么基金财产的拥有权还没有更改?对基金公司现任员工及当年(近200年前)和O’Connor律师一起工作的400多名员工来说:他们是负责挣钱的一群人,他们是读那封信的一群人,他们是接那电话的一群人,他们是应该被所有人教训的一群人,最多拿到点奖金和小费,其他(包括财产拥有权)和他们是一点关系都没有的一群人。(他们就和方家亲眷一样,谁吵都没他们任何事)(2017年6月3日发布)

----2017年6月11日。