Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Saturday, June 10, 2017

06-10-2017 (2) I voice my saying 我的说法

Heard some questions "If Knowltons‘ rumor is true, why is it my business to spell it?
My saying: I assumed they are, at least, part of major reasons I am shitted all over worldwide beyond radio program. They, I assumed, as accountants funded those performances (drama club) worldwide handsomely as long as those radio program promotional performances are to shit me. It is definitely my business to spell it to save myself. I have this huge problem with them, if rumor is true, they should know I didn't use his money, why they shitted me like so?
----June 10, 2017

我为什么说中国政府这个那个,就是不向他们投诉?
我的说法:投诉?你听听: 中国政府组织人力物力远隔重洋来吃1991年的醋;我曾向纽约中领馆投诉有人以他们名义要钱,你听到他们在广播上的嘶吼是我凭什么说自己有钱; 中国政府坚决支持这种”吃不着葡萄就说葡萄是酸的“做法;口口声声以中国政府名义,却没有任何以事实为依据,没有正面积极讲法律的说法,就是踩死你,剁死你,你以为你是谁的吆喝。我就只能是说整个就是下三滥的婊子妓女地痞流氓做法, 同时以美国公民身份在美国报警。
----2017年6月10日。

说到中国政府弄不清究竟这钱那钱是不是我的钱,
我的说法:我就一直说怎么中国政府就是认定这些人是痴呆,不会打电话报警或者不会说英语没法报警啊?我如果非法用了他们的钱,他们报警不就得了,需要中国政府搅合什么呀?更何况他们确定我是报警投诉他们这个那个了,有什么不好意思的?

这些钱都是1949年解放前就已经信托海外,根本就没有中华人民共和国什么事。这些钱起源于皇家年俸,类似现在的公务员工资(国家主席工资)。都是每年从税收中按预算拨款。从来不是什么搜刮来的中国人民的钱。
----2017年6月10日。