Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Thursday, September 27, 2018

09-27-2018 于家故事还有多少?(How many more stories related to Yu's family)

09-27-2018 于家故事还有多少?(How many more stories related to Yu's family)


我爷爷方智仁在香港替我设立的信托,是在1948年,当时的设立资金就是一千五百万美金,方智仁爷爷在1948年设立该信托时就已经指定是为我这个(女掌)孙女所设立的该信托,方智仁爷爷的该意愿也从未更改,我方敏本人2004年是按照方智仁爷爷的遗嘱继承了该信托。丁姓私人助理及其于家亲朋和我父亲方文海以及我方敏本人都没有任何法律上的责任义务关系。

听说了上海有名的1970年代已经去世的那个于家小姐的信托,是由这个于家小姐的父亲于老先生为其女儿于小姐所设立的,设立时的金额也完全不同,和我方敏的信托根本就不是同一个信托,也不是由同一家机构进行投资管理的,我方敏和已去世的于家小姐也从无任何亲戚关系。我实在不清楚于家小姐的亲戚们究竟为什么要为我方敏的信托争执不休。
Abstract: There was a famous deceased who Miss Yu died in 1970 in Shanghai, her famous Trust was set up by her father Mr.Yu in Hong Komg. Her Trust was a complete different Trust with mine (amount, setttler, etc), and there is no association between me and deceased Miss Yu, I don't know why her relatives need to fight about my Trust.

----2018年9月27日。


据说我妈妈还在,也已经拿到了我给的退休金,据说我父亲也在,但还没有拿到我给的退休金,我自己的基本生活费也没拿到。原因就是2004年7月1日那天付款的公司就是由和每月一万美金(丁姓私人助理及于家)故事的同一个爷爷(南唐中主李璟)给我的信托所投资的。我听说目前还在撇清一些困扰,希望很快。(因为困扰,钱被困扰者给扣下了)。妈妈的那笔退休金不是这个爷爷的信托支付的,而是支付第一年生活费的那家信托,投资了一些退休基金,所以拿到了。如果爸爸的那笔和我也不是同一个爷爷,那他老人家还得再等等了。我的目前是在澄清困扰阶段(第三年的),他的那笔还没听说(如果是第二年的,就应该已经拿到了)。
(I heard my mother still alive and received retirement arrangement which was paid by the first year's providing Trust, I heard my father still alive as well but did not receive anything, similar to my situation. Mine was paid by the current still confusing one (the third year's), I don't know which one paid for my father's, he still need to wait a bit more. All paid on July 1st of 2004 but kept undistributed to us because of confusion.)

老爸爸,如果看到本博客,和我联系或者和妈妈联系,我有点现金可以支援支援你。要是你找到了妈妈,我就不用为你们两人的生活担心了。不用担心妈妈的私生活,妈妈不傻。据说有人坚持说妈妈已经又有了一个小孩,好几岁了,是不是我的亲生妈妈呀?我的亲生妈妈可是已经76岁了。那孩儿是不是她的猫孩儿狗孩儿啊?广播剧制作单位经常用电脑模拟修改真人声音也已经不是秘密。(Papa, please contact me or mama if you read this blog, I can send you some cash. If you can find out where mama is, I would feel much more comfortable about you both. Don't worry about mama's private life, she is never a stupid. The announced child may just be her cat child or dog child. It is not a secret already that radio producing often mimic voices.)

听说那几集广播剧的其中一个制作人就是那个“北京前女友”的女儿或者是其长子,据说其长子是丁姓私人助理的,据说爸爸你可是在晚餐饭桌上亲耳听到过丁姓私人助理就是当着他自己老婆的面以上海话“老二”称谓向方智仁介绍北京那女的。 据说方智仁(或丁姓私人助理自己)也在北京那女的第一个孩子出生后是用电汇送了100元人民币的礼钱。(I heard one of the producer is the Beijing ex-girlfriend's child, I heard her first born is from the private assistant Ding, I heard you heard by your own ears how she was introduced to grandpa by the private assistant in front of his wife. I heard grandpa or private assistant himself had sent her a ¥100 gift for her first child-birth.)

爸爸,估计广播剧如此制作是不希望你和妈妈联系,不是为了闹吃醋而是为了抢夺财产,理由据说是毛阿妹当年(1958年)答应过丁姓助理要和方智仁要求把方智仁想给你的那一份钱归丁姓私人助理。老爸爸,你的退休金安排是我方敏给的,香港的那个信托是方智仁自1948年设立伊始就指定我为唯一受益人的,方智仁也从未更改他是为了我在香港设立了该信托的意愿。我已经就你和妈妈的遭遇在美国报警。(I guess the radio program's producing such saying is to prevent you to reunite with mama in order to get my wealth. The reason I heard is grandma had agreed to ask grandpa give your share of inheritable to private assistant Ding. Papa, your retirement arrangement was paid by my money, I am the granddaughter grandpa specified as the sole beneficiary of the Trust he set up in Hong Kong in 1948. I have contacted laws in U.S. ever since I heard your "death".)

(4:据说我爷爷在1965年去世时,把我父亲的那一份所应继承财产(两万元人名币左右)全部给了丁姓助理,就是替我父亲还了我奶奶的那一份怀孕钱。都知道我父亲从出生起就是由我的曾祖母一手带大的。除了1956年我父亲离开部队考上南京大学之前的那一年,就从未和我奶奶共住一个屋檐下。
4: It was said that my grandfather gave my father's entire inheritable(about ¥20,000) to the private assistant in 1965 was to pay my father's debt of my grandmother's pregnancy-fee. It was well-known my father was raised by my great-grandmother ever since he was born. Other than that one year between my father left the Army and attained college, he never shared one roof with my grandmother.
----published on September 18th, 2018 )

----2018年9月27日。


很多华人都很好奇,British Convoy 究竟是什么机构?就是英国政府驻外机构的意思,据说就是英国驻美国领事馆在1776年美国独立以前的名称。当时那句话也就是在说“100%全权拥有英国驻美国领事馆”,就是一个英国在美国的移民吵架超级乐时一句笑话而已。


----2018年9月27日。