Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Friday, December 28, 2018

12-28-2018 Why I chose my father over my brother?(我为什么选择了父亲而不是弟弟?)

I was asked, why I chose my birth and legal father over my same parent's younger brother?
My answer: Because I am certain that it is my father who raised me, not my younger brother. This seems to be very hard for some same parents elder sister to understand. I say I can only be frank enough to explain myself.
  • I am curious, how your birth father abused you that you forgot it is your birth father who made hard money to bring your food on the table, not your same parent's younger brother?
  • I am curious, since what age you started to share your birth father's bed as well as your same parents' younger brother's bed? that you favor your same parents' younger brother's smooth skin and strong body but despise your birth father's wrinkles and dripping blader?
  • I am curious, what else can make you hate your birth father as such, to think your birth father's death is a relief and never a loss, but can't afford to lose contact with your same parents' younger brother?
----Dec. 28th, 2018


我虽是我父亲的亲生女儿,可我也是一个同父同母的姐姐,为何选择了父亲?这让一些国内做姐姐的就是难以明白我的选择。

我的回应:我很清楚,是我的父亲为我含辛茹苦,是我的父亲关爱我的衣食冷暖,从来不是我同父同母的弟弟。我能帮助国内一些做姐姐的明白我的观点的方式就是美国人坦诚直率的方式:
  • 我想知道,你亲生的父亲是如何虐待了你,让你忘了你亲生父亲是辛苦挣钱帮你买饭吃的那一个?
  • 我想知道,你是从哪一岁开始和你的亲生父亲及你同父同母的弟弟同时有了性交往关系,会让你选择了你同父同母弟弟的年轻勇猛及光滑肌肤,而鄙视你亲生父亲的一身皱皮及膀胱失禁?
  • 我想知道,还有什么原因让你仇恨你的亲生父亲,认为你的亲生父亲死了不值得算作是你的损失,而你的同父同母弟弟却是你难以割舍的?
----2018年12月28日。

(我是2015年1月在越洋电话中才得知,方文海已在2013年10月“去世了”,根本就没有任何人认为我作为方文海的女儿需要知道,而且也没有任何人认为方文海会需要知道是否可以见见女儿,一切就只为了最高利益,让方文海的房子可以安全的转入儿子媳妇的名下。这样,方文海被推出车外可能是造成死亡原因的事情,就不会有人投诉了,儿子媳妇都已经被帮助了,得到补偿了,方文海都已经死绝了,还有谁会在乎方文海是怎么死的?
----2019年1月16日更新。)


听说了今天早上有人宣布一个月给一万元钱,我不认识做宣布的这个人,也肯定没碰过这个人的奶子屁股两腿中锋。如果这人是想宣布把我的钱给东给西的,我估计这人一定是个精神病人,至少是个重度花痴之类的,弄不清她(他)自己的奶子屁股两腿中锋根本就没那么值钱。不过要是她(他)自己的钱,那她(他)是想给谁就给谁了。

有国人说,就是因为不认识,所以才会以为我会给个面子按所宣布的付钱。我在海外生活多年,我对此的理解就是:你怎么那么自信,认定我只要一看见你,就一定会脱掉我自己的裤子?因为钱包是在脱掉的裤子口袋里,所以你就够的着我的钱了?否则,不认识我怎么就够得着我的钱了呢?所以我说你至少是个重度的花痴呢?

----2018年12月28日。