Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Friday, December 14, 2018

12-14-2018 Other than eyes, nose and mouth, I resemble my father impressively (除了五官,我和我父亲长得是在太像了)

12-14-2018 Other than eyes, nose and mouth, I resemble my father impressively (除了五官,我和我父亲长得是在太像了)


Heard about this morning's broadcasting, how many birthmarks I may carry.

Well, I know I am after my father in almost everyway, in ways how we turn and how we move, in ways how we sit and how we stand, and in ways how we talk and how we are looking at.

Not only I have my father's palms as birthmark, I also have my father's forehead which may also a family birthmark: Both my father and his youngest sister have this family forehead from my grandfather so distinctive, even though it is definitely not abnormally huge at all (not even a five-head), that the first impression of seeing anyone of us approaching is the dominant impression of such a huge forehead, then is our looks.

And, I have alot more such distinctive places on my appearance from my father that may also be our family birthmarks.

听说了今天早上播出的内容,就是我身上还有多少家族胎记。

我和我父亲很像很像,我们的言谈举止,坐姿立式,回眸抬眉,都是像的不得了。

不只我有我父亲的掌纹胎记,我也有和我父亲一模一样的的大脑门前额,估计也是家里的胎记。我父亲和他的小妹妹都有和我的爷爷一模一样的大脑门前额,虽然不是大到感觉脸都有点畸形的那种(连五指宽都没到),但是真的是很显眼的,就是你要是第一次看见我们当中的任何一个,向你走过来的时候你就会有一个非常深刻的第一影响,就是这人的脑门前额好大啊,然后你才会看见我们的五官长得什么样。

我身上还有好多类似非常明显的和我父亲相似的地方,可能也是我们的家族胎记。

----Dec. 14th, 2018


有人说王博真去世我也没听说,怎么不愤怒啊?
我的回答:因为我很清楚不告诉我王博真去世消息是王博真本人及其全家特意所为的,就为了不让我听说了什么消息后冲到南京去抢了王博真自己从来没打算给我的东西。我哪里会有一丝一毫的难过啊?

我父亲的情况就不一样了,我父亲“2013年去世前”都不需要知道我是否还活着,我也不需要知道我父亲任何情况,就只为了让我父亲无助,让我父亲心寒,让我父女俩永远都知道并且永远记住我们从来都不受中华人民共和国的欢迎,我爷爷方智仁当初留在中华人民共和国是个永远应该后悔的决定而已。我的愤怒就是中华人民共和国还是一个宪法有效的法治国家吗?我相信我父母和我的子女也确实是永远都会记得。

这也就是我方敏对传闻中的彭丽媛近期在美国的国宴上所做的“她也就是自作多情("she is just self-indulging"(再英译中一次意思就又成了“她也就只有自摸自摸而已”)”说法的正式回应了。

----2018年12月14日