Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Monday, December 17, 2018

12-17-2018 O'Connors True Anger has been... 以及什么是唯一受益人

12-17-2018 O'Connors True Anger has been... 以及什么是唯一受益人


I heard my yesterday's blog article has made some O's shade their tears and I also heard a lot of people do think that was a horrible scene, and why it has to be like that.

O's confusion has been almost 200 years long stories. On July 1st of 2004, when O's angrily emphasized, again and again, that they disagree I had inherited that company already and they refused to spend that money as I wished, there was not a single person made a sound but my spending continued. This horrible scene has angered O's for all this time since that day.

The reason nobody made a sound was because
1:) O's confusion has been almost 200 years' long, full of stories and fights.

2:) I did not inherit that American company, that American company has been owned entirely by its British Investor company for about 400 years. What I inherited is a Trust that has been investing in that American company through its upstream investors' chain, but not the American company itself.

3:) It was already very obvious at the moment that I did not intend to spend their money and it would be ensured not their money.

I am so sorry for that horrible feeling from this. Please let be known if there were similar horrible scenes. That horribleness was not because of any negativeness from all those insensitive everyone.

----Dec. 17th, 2018


听说了上海方面对我是唯一受益人的困扰。
我的回应:我爷爷方智仁是在1948年就已经将钱款转入我本人名下而不是我父亲方文海名下,用的是我的小名女掌设立的信托(也就是存款单)并附图注明了”女掌“这个女孩是其长子方文海这支所育的有家族胎记掌纹的一个孙女。我爷爷最大的一个孙子女是在1964年出生,但我爷爷方智仁直至去世都没有改变信托是为方智仁自己的小名“女掌”的孙女所设立的意愿。我其他爷爷替我所设立的信托也是一样,都是在办理信托时就已经将钱款转入了小名女掌的孙女名下并附图说明了谁才是这个小名女掌的孙女。所以我方敏是我所继承的这些信托的唯一受益人。

我是2004年继承的,所继承的是爷爷信托特意给我的财产。解释如下:我父亲方文海2004年身体健康根本就没有去世所以就根本没有任何我父亲方文海的财产可以被任何人在2004年继承。我爷爷方智仁是1965年去世,我爷爷方智仁亲生子女都已经在1965年各自按照方智仁本人遗嘱继承了方智仁自己所分配的,方智仁自己名下的所有全部方智仁自己所遗留下的财产。我所继承的信托是按照爷爷方智仁的愿望在1948年就已经特意给了我的财产,我爷爷方智仁直至1965年去世都没有改变这份愿望也从未更改该信托的设立意愿书(遗嘱)。我其他爷爷也是类似。

信托受益人的意思就是所信托的财产已经委托他人管理,信托受益人只是每年从该信托领取生活费用,但不介入所信托财产的经营管理。我方敏作为这些信托的唯一受益人,不介入我所继承的这些信托所投资企业的业务经营管理。

我方敏已经表明了在收到我的信托给付的每年生活费用后,会在此博客宣布向我的亲朋送礼的方式以方便亲朋向我索取心仪礼物。但我方敏必须强调我方敏没有欠了亲朋钱财,我方敏也不会允许任何人以我方敏名义敲诈勒索任何企业。我所继承这些信托所投资的企业也都非常清楚我方敏立场,也就是我方敏自己的亲朋我方敏自己送礼,我方敏自己有钱就不会需要企业的工作人员用他们自己有限的工资或者办公经费替我送礼。

我方敏对我自己亲朋的送礼立场一直就是:送礼从来不是什么欠债必须还钱,更没有什么等不了送礼就居然上门敲诈勒索的,我方敏本人已经就我方敏所面对的“某明奇妙的就好像我欠了谁债似的”索钱压力而报警处理了。

如果有法律依据认为我方敏积欠了某些债务理应偿还,请债权人向债权人自己户籍所在地的当地法庭诉诸法律。
如果有法律依据认为某些方家后人自己也是某信托的受益人,请这些方家后人向你们各自的户籍所在地的当地法庭诉诸法律。

有些人说是我特意隐瞒遗嘱藏匿法律依据,所以他们根本没法上法庭。请问是谁的遗嘱又是以什么逻辑思维必须要查看否则是我藏匿证据?我爷爷1965年在上海逝世,我曾祖父是1930年在上海逝世,我曾曾祖父是在1907-1910年左右在上海逝世。因牵涉家里财产继承,这些爷爷去世时各个都是子孙环绕。请问究竟是那一代的祖父如今的在世子女有可能是在其当年的信托设立意愿书遗嘱里有可能被列为该信托的受益人名字所以需要查看核实,最迟的一份信托设立意愿书遗嘱是在1948年就定立了的?更何况,如果我居然藏匿遗嘱以私吞其他人财产就是已经构成刑事犯罪行为,是应该向公安机关举报查缉的,而不是到我这里恐吓要挟的。他们如此对我实施恐吓威胁敲诈勒索,居然还说是我私吞了他们财产?

----2018年12月17日。