Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Thursday, November 1, 2018

11-01-2018 Why Chinese community is so daring? 以及致所有和我同届毕业的一封信

11-01-2018 Why Chinese community is so daring? 以及致所有和我同届毕业的一封信


Why the Chinese community is so daring?  Is it only the Chinese community in the United States so daring to use computer technology to prevent any money transfer to me even if it is from the United States Social Security Administration? I heard this determination is what announced in this morning's broadcasting.

I graduated from a prestigious high school in Jiangsu province which, of course, a lot of shining prominent stars should be expected, I just don't know why it is everyone's efforts from that school to kill me because I dare to say I have inherited rich money which should not be allowed, and if I can't be stopped to keep saying so, I have to be killed in order to prevent me saying I have inherited rich money lawfully. Why is this?

I heard all these frustrations expressed by those same year classmates, or same year graduated are all about I can't claim other people's money, but have they heard the explanations given so loudly that money ownership by law is the reason I have rich money lawfully?

致所有
江苏南京师范大学附属中学高中部1985届毕业生,
江苏南京第四中学初中部1982届毕业生,
上海医科大学1990届毕业生,
美国康州Bridgeport University1999届或2000届毕业生,
以及所有你们的亲朋好友姻亲同学熟人同事:


我方敏是不是2004年在美国继承到我爷爷给我的钱,以及我是不是确实很有钱,从来不是因为你们30年前和我曾经共坐一间教室就可以成为事实真相的权威人士的。请相信,在美国,财产的法律所有权是由美国司法部所捍卫的,我宣称自己很有钱且不愿在中餐馆挣生活费用,一直住政府楼食粮食卷,用教育部的学生贷款念MBA,还一直在等美国政府相关机关寄钱给我使用,都是我在此博客从未回避的话题,是否这些行为牵涉到违反美国法律甚至涉及犯罪都是应该由美国司法部侦办处理的,实在是不需要你们中的一些人自己志愿自己乐意就利用流言蜚语公共传媒来私设公堂捍卫你们自己的错觉。你们从来无权擅自侦办,从来无权审理,更从来无权非法做任何权威裁定。请你们这些人自重。

南师大附中高中的刘凯车祸真相如何,不是远在美国的我有可能知道的,我也从未参与任何有嫌疑制造车祸的行为。广播剧制作组制作播出与刘凯相关的内容,但不可能是她车祸的制造者。请将你们的任何疑问向中国公安部,江苏省公安厅以及南京市公安局提出。

我和刘恺的矛盾:
1: 1996年,我通过傅萍所购的来美国的飞机票往返票价是1万元人民币(在美国所退的回程票价是200美金), 据说是刘凯建议,已经不是朋友(如我误解,请纠正)。刘凯1996年所借出的3000元人民币,我通过我父亲在1997年还了4500元人民币。
2:1996年,对于药检所绯闻事件,刘凯所持观点及强硬立场做法,已经不是朋友。

我的广播剧收入是因为广播剧内容是根据我的人生经历制作,提成所得比例计算等等全部依据美国相关法律,不应被视为刘凯车祸的赔偿基金。我已经听说你们认为广播剧有播出和你们相关内容,你们就应按广播剧利润比例提成的观点,我也听说了广播公司已经向你们解释过你们的观点不符合美国的相关法律,如有任何疑问,请向你们自己的律师咨询。

我方敏及我方敏的父母活着不会需要吃你们的一口米,死了也不会需要你们支付丧葬费用。

我方敏的生活里永远不会需要你们的仇恨,我方敏的生活里永远不会需要你们。

----2018年11月1日。