Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Sunday, January 20, 2019

01-20-2019 My money is law matter, never a debatable political matter.(我的遭遇是法律事务而不是政治问题)

I am often asked why I insist on to make my horrible experience a law matter instead of a political matter?
My answer: The difference between law matters and political matters is the same distinction as the difference between civil law matter and criminal law matter.

My horrible experience is not a political matter but a law matter
1: Because I am not a public official of the United States or of the People's Republic of China, but a commoner citizen in the United States.
2: Because my wealth is not tax-payers' money collected from citizens of the United States or citizens of the People's Republic of China, but my private wealth inherited from my birth grandfathers.

Taking my money is not a civil law matter but a criminal law matter because:
1: There is no argument if I am the sole beneficiary person according to the money-giver's wish.
2: There is no argument if money is lawfully given to me exclusively.

This is precisely the reason I say it has been ridiculous for producing radio program to debate if I could possibly have some money. If I have money is a law matter, never a debatable political matter.

I heard this morning's debate is all about why I should be the one having lawful ownership, which is also never a debatable political matter but a law matter.

----Jan. 20th, 2019

经常有人问我,为什么一定要坚持我的遭遇应该是法律事物而不是政治问题?
我的回答:法律事务和政治问题的区别是很明确的,就像刑法案件和民法纠纷之间的区别一样非常明确。

我的悲惨遭遇是法律事物而不是政治问题,就在于
1:我不是美国或者中国的政府官员,只是美国的一个普通公民。
2:我的财产不是中华人民共和国或者美国的纳税人缴纳的税收而来,我的财产是由继承了亲生爷爷的信托而来的私人财产。

拿走我的钱是刑法案件而非民事纠纷,就在于:
1:我是每一笔钱的给钱者所愿意给钱的唯一受益人,这点是无可争议的。
2:每一笔给我的钱都是合法支付给我一人独自使用的,这点也是无可争议的。

所以我说老在那里辩论来逻辑推理我应不应该有钱,简直是某名奇妙。我是否有钱是法律事务,不是什么可辩论的政治问题。

听说今天早上是在辩论为什么就必须是我的钱?这也是法律问题,不是什么可辩论的政治问题。

----2019年1月20日。

据说一些89年学运在美国的一直很气愤我为什么在2004年取消了他们的工资钱。
我就一直说,我哪有可能取消美国的国会批准给他们的工资钱?那钱是美国国库的开支,就像美国的联邦雇员的工资一样,只有美国的国会可以做决定,州政府的开销及州府雇员的工资只能是由州政府做决定一样,我根本从来就不是美国政府的联邦或者州府官员,那有可能搭界?

就像我的财产是私有财产,美国的国会或者美国的联邦或者州政府官员也不可能决定一样,完全不搭界。

我就是认为他们当时只有三十几岁,都有美国公民身份,也就是再找一份工作做做,没什么了不起的。

2004年以前,我是在美国的私营公司工作,和美国国库的关系就是缴税,对国库的开支等等并不关心,也就是和普通老百姓一样,会为一些传说中的国库的不合理开销而气愤气愤。但当时因为牵涉到的都是一批89年学运人士,很多也就是留学美国的和我前后几届的大学毕业的,所以也没有特别的气愤,就只是觉得他们重新找份工也没什么了不起的。

----2019年1月20日。