Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Sunday, January 6, 2019

01-06-2019 和南京方面的矛盾(8)-- 《Two hundred years punishment 王博真夫妻及王家要求》

Heard this morning's broadcasting about 200 years' in-prison time.
I heard this is the law item applicable to anyone who seriously intends to own a company illegally.

Why I am not concerned? Because I am lawfully inherited some Trusts that have been investing in some companies is the reason that I am expecting to receive my living expenses that already paid-out by those companies as their investor, which means it is so clear that I never have any intention to own those companies illegally.

Those payments I have been expecting are all paid-out according to each of those companies lawfully registered investor's instruction, and all those instructing investors have not changed their investment share in each of those paying companies entire upstream investing chain for over accumulated 600 years is the reason that I claim I am never provided for by any rich male but Trusts set up by my own ancient birth grandfathers.

By the way, I was asked where this radio program has been broadcasting? I heard it has been tour-broadcasting, similar to what is commonly known for concerts but on radios.

----Jan. 6th, 2019

南京方面说我家一直是由王博真夫妻一家资助生活的,谁说的?
我的回应:王博真1990退休前江苏省人民医院的退休护士(不是护士长),她丈夫苏家隆是1956年左右就因病退休的中学老师,他们家是在1982年就领养了王淑秋作为他们自己的孩子。他们家的经济情况就可以凭中国的工资标准判定了。

我母亲高中毕业后做出纳,1980年代后才升为初级会计,1988年失去南京市汽车运输公司的正式工作,无退休金。我父亲是南京大学毕业的,1992-1993年退休前是中国科学院紫金山天文台的研究编辑人员,我是1990年大学毕业,1996年离开中国来美,我们家的经济情况也应该可以从中国的工资标准判定,请问我们家为何需要由王博真夫妻两个资助才能吃口饱饭?

我母亲确实是因为王博真才有了机会离开山东老家,但我母亲所有的兄弟姊妹当中,只有我母亲是必须做所有家务包括力所不能及的,才有可能留在南京而不被赶回山东老家,这是我母亲对于王淑秋确实是一个被领养的女儿待遇而一直耿耿于怀的原因。

所有的矛盾就在这里,是谁在坚持说我们家亏欠了王博真夫妻两个的抚养费用?我们家里谁需要他们出资抚养?我们家的气愤就是从没要求过,就送来好一大包的厕所草纸(省一点是一点),还带着血迹的医院都已经不再使用的床单(垫在褥子下面总是可以暖和点),生了蛆的泡菜(好好煮煮还是可以省点菜钱的)。。。我们家是谢谢真心的好意不抱怨什么,怎么就成了我们家欠了他们的生活费了?给我的压岁钱,也就是我母亲的兄弟姊妹也给的出手,我大学毕业后一年会有两至三次每次几十元的零花钱,去了会有好吃的(也就是愿意拿出来招待我这个客人的),但怎么就成了我们家欠了他们一家生活费了?

在我母亲所有的兄弟姊妹当中,只有我们家被要求必须永远记得我母亲当年是如何离开山东老家的,我还必须不要自己的母亲王博贤而把王博真一家当自己亲娘,是谁这么花痴? 是谁认定了就只需坚决不准我有就会“抢了”王博真家的任何东西,王家人再齐心坚决痛骂我亲妈王博贤是个婊子,一齐栽赃说我是苏家隆下的种,就这么着,就可以让王博真成了亲娘待遇了?我方敏坚决拒绝。

还有,一口一声的,如果我方敏敢不按要求给钱,就让全世界都看着王家上下,齐声为王博真不能拥有亲娘待遇而痛哭而悲壮,看谁还会愿意做方敏的朋友?我方敏态度,我方敏立场就是,投诉这分明是在恐吓威胁以实施敲诈勒索。你们可以听听,王家上下,提的都是什么要求?表达的都是什么愤怒?都是为什么原因在悲壮着?

我听到的,就是我(婚姻)家,王家人必须想来就来,而且是如果我的婚床实在不能上去躺躺(不是肮脏的躺法),那我的卧室隔壁就必须放张床给他们;我(婚姻)家的东西,王家必须够资格捡好的拿。。我方敏态度,王博真自己很分得清谁是她自己的家里人,我方敏也分得很清楚,所以我方敏坚决拒绝这种过分的要求,我方敏坚决拒绝任何类似过分的要求。

不管王家及其所有亲朋如何诅咒我方敏断子绝孙,我方敏坚决拒绝领养王博真苏家隆的(领养)女儿王(苏)淑秋所育小孩,我方敏坚决拒绝领养王家及王家所有亲朋的任何小孩,我方敏坚决拒绝领养方家及方家所有亲朋的任何小孩。

我方敏拒绝领养任何非我方敏本人所亲生的子女*。

*听说,在美国,经代理孕母协助所生的亲生子女,也需要经过法律上的领养手续才可以建立父母子女法律关系。

----2019年1月6日。