Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Thursday, April 12, 2018

04-12-2018 继承信托和继承遗产的区别

致上海公司律师:只有我亲生父亲方文海所持律师信件才有可能是有效律师信件,2004年7月1日我办理我的财产信托时就是这么要求这份差别的。已经是有了这么大的差别之后,我的八旬父亲方文海还是于2013年10月被赶出了他自己的家门。我母亲应该于2004年7月2日起应该有一份她的退休金规模的由我提供的月供,但我不知具体是如何给付的。----2018年4月13日


04-12-2018 继承信托和继承遗产的区别


继承信托和继承遗产的区别:
我的回应:
继承信托是继承了一个人活着的时候所诚信托付的一笔或大或小的财产,也就是俗称的礼物红包。
继承遗产是继承一个人死了以后所留下的一切财产,也就是俗称的分家产。

我拿到的是我的爷爷们替我办理的信托,也就是说我拿到的是我的爷爷们给我的礼物,类似于过年的压岁钱红包之类的。信托一旦设立,就算是指定的受益人(我)还没有生出来,放在里面的钱也就是拿不出来了,也就是类似于把给一岁宝宝的压岁钱红包给了宝宝的妈妈,妈妈把钱存着,宝宝也要等近20年才能花用,对给钱的人来说,这钱也还是给出去拿不回来了,不再是家产的一部分了。我爷爷方智仁是1949年10月1日之前替我在香港设立的信托,于1965年才在上海去世的。

我没有拿任何方家亲眷的钱,我也没有欠任何方家亲眷什么钱。如果方家亲眷不太清楚老人去世时分家产(分遗产)和继承老人留下的信托之间的区别,请向专业律师查询,我不会再多做解释了。

我是唐太宗李世民的继承人是因为我是唐太宗李世民的血脉传承掌纹支的这一代女掌(胎记掌纹)。我是以方文海女儿且有和方文海一摸一样的双掌胎记掌纹身份继承了唐玄宗李隆基替我设立的一笔信托,此信托也已按照2004年7月1日的决定按时支付了我的医疗费用。我宣称我是唐太宗李世民的继承人从不是讹诈,我和我的父亲方文海也从未以唐太宗李世民的继承人身份向中国政府要求任何特殊待遇或经济援助。

我所宣称钱财全部都是在美国还是英国法国西班牙的殖民地时期就已开始投资美国这片土地,距今已有400年左右历史的美国基金,所有这些我所宣称的美国基金与中华人民共和国国库,中华人民共和国财政部的钱款以及中国人民解放军的军费没有任何关系。我所继承的信托和这些美国基金有投资关系,这些美国基金这400多年来都是100%由其上级母公司所合法拥有。

被我所宣称为财产的所有这些美国基金及其所有上级投资公司在其各级公司的全部历史上就从未被洛克菲勒家族所拥有过,从未被沃顿家族所拥有过,也从未被福特家族所拥有过。

01-09-2018 有关中国古代皇家继承规则以及我的皇家头衔


----2018年4月12日。

Explanation: 

What I have inherited are trusts that my birth grandfathers set up for me before I was born.

My name (Min Fang) is in my trust (Example Name: XYZ), this trust XYZ has invested a company ABC, this company ABC only has the trust XYZ as the name of its investor in its capital account (owner's account which means company ABC's owner is the trust XYZ). The company ABC further invested a company ABC-1, the company ABC-1 only has the company ABC as its investor in its capital account which means ABC-1's owner is the company ABC, etc. that there are these company ABC-1-1, company ABC-1-1-1, company ABC-1-1-1-1, etc. My named account (Min Fang) is only in my trust XYZ, but my providing can be paid by the company ABC-1-1-1-1 that later deducted from the company ABC-1-1-1's profiting share, and subsequently deducted from company ABC-1-1, company ABC-1, company ABC, and then deducted from my named capital account ( Min Fang's capital account) in my trust XYZ.

Another way to get my providing is to let my trust wire that money directly to me which is seldom used by investors because of inconvenience caused by tedious procedures. Also, the Investor's tax for each providing check is paid to the country according to its signing local company's geographic location.