Home

Three elements to recognize if it is an opportunity to succeed:

1) Can you understand the frustration expressed during the conversation to identify the possible causes of the frustration?

2) Can you identify if you can offer some help from your knowledge, experiences, and expertise?

3) Can you effectively communicate your expertise to be understood as possible helpful solutions?

----Min Fang, July 10th of 2019


Featured Articles

Tuesday, March 26, 2019

03-26-2019 What exactly is the anger from Chinese communities? 华裔社区究竟在吵什么呀?

03-26-2019 What exactly is the anger from Chinese communities? 华裔社区究竟在吵什么呀?


Heard some confusion in Chinese communities about the famous American company's ownership, I heard the confusion is from a marriage certificate owner.

I have to ask the question, is there anyone disagree that a marriage certificate represents the lawful ownership of a female' bare breasts or a male's joy of hiding in the depths of such bare breasts? Can I say if disputed is about some money's lawful ownership, should the confusion be related to a money ownership certificate?

The money ownership confusion is not about if a wife deserves to be provided for by the husband's money, but if that money is lawfully owned by the husband. (这些钱财所有权的争执并不是在争执谁才是合法妻子以及做妻子的是否理应由丈夫支付生活费用,而是在说,这钱那钱根本就不是丈夫的钱。)

How to verify such a company's registration certificate that your friend is having? 
  1. The registration date which is to verify the company was established around the year of 1600AD. Both the Ford name's and the Rockefeller name's wealth started investing in North America since the year of 1700AD, which was about one hundred years later.
  2. The issuing date which means when this certificate was renewed (suppose to be yearly),   
  3. The current asset size at the time this registration was renewed to check if my announced providing size ($400 Million) is possibly from this company. (Rumored payments to Boston of Massachusetts are smaller amounts but can be checked similar to this)
  4. The registration certificate's title sequential number and certificate's issuing government agency, this is for the purpose if need to contact the issuing agency (with the sequential number) to check out information about the owner(s) of this company and each owner's share of ownership.
----originally published on March 16th, 2019

----March 26th, 2019

提到我究竟有没有钱,就不能不提华裔社区普遍奇怪为何我敢宣布我有钱就到处查询钱在哪里,华裔社区也普遍很奇怪为何法治国家的美国会允许我如此嚣张?我的回答:其实原因很简单,我继承财产的经历是真实的,我争执公司的所有权确实是有原因,争执另一方也是事出有因。所以,当时争执双方都是必须面对争执处理困扰,不管华裔社区如何对此难以置信如何表达对我方敏难以理解的愤怒,美国执法机构也一直都是在撇清究竟什么原因造成了困扰。

据说波城及其他地区的一些华裔对我不用做工挣生活费很反感,我本人对此也是投诉这根本是在进行仇恨犯罪。我本人难以理解的就是,既然美国各级政府相关机关机构都有其相应的专业工作人员在处理和我方敏有关的事宜的情况下,为何一些华人需要个别介入私人处理,并因此对我方敏在波城的生活制造困扰?
----2019年3月26日。

有些华裔社区的困扰是关于我对丁姓私人助理家人的态度为何与对美国欧家人的态度如此不同?我的回答:原因其实也很简单的。丁姓私人助理家人对我而言,丁姓一家就是扣留了我每月一万美金生活费用达二十九年的一家人,丁姓一家就是强奸了我奶奶却要我爷爷支付我奶奶子宫费的那个人的家人,丁姓一家就是以我父亲的弟弟所假冒的我爷爷签名而企图掠夺我父亲及我方敏财产的一家人。丁姓一家至今都还在到处宣传他们有一张我爷爷签名信,说是只要我父亲有钱就必须归他们所有,其实那是一张伪造签名的信件,我父亲也在1965年当时就已经向上海市的公安机关派出所报案了,而我方敏所继承的信托也都是我方敏自己拥有的合法财产。以上就是我所听说的丁姓私人助理相关的事件真相。有人很奇怪我为何如此冷静?我的回答是生活费是由那家汇款的美国公司在处理,我的法律权益已经由美国公司的律师在保护着,当年的生活困窘,我也是因我父母为我全心的付出而受惠,所以我本人对整个事件比较冷静。

至于美国的欧家人,我所知道的,欧家两代是在美国公司做法律总顾问的,从政后也一直支持美国公司的发展,在铁路建设发展后,还经常以参赞身份到访参访公司并过问指导公司的投资建设,对于美国公司的发展也都是实质上的贡献。虽然我和美国欧家一家就美国公司发生过争执,我一直尊敬也理应珍惜欧家对于美国公司发展所做的贡献,特别是在我的法律权益是被欧家所尊重的情况下,我对欧家因为一直参与公司经营决策所产生的困扰更是理应理解。

----2019年3月26日。